Průvodce zdravým stravováním

Těchto 10 jednoduchých pokynů ukazuje, jak lidé, kteří se dožili velmi vysokého věku jedli po většinu svého života. Přijetím některého principu ze zásad zdravé výživy do vašeho každodenního života, vám také mohou pomoci zlepšit a prodloužit si zdravý věk.

PRAVIDLO 95/5
Jíst rostliny. 90-95% z vašeho jídla by mělo být ovoce, zelenina, obiloviny, zelenina a fazole. Používejte k orestování olivový olej a k ochucení zeleniny koření. Neváhejte jíst šálek (vařených), celozrných potravin denně.

ÚSTUP OD MASA
I když některé "Modré Zóny" konzumovaly maso, nevíme, jestli žili déle kvůli tomu, nebo navzdory tomu. Jako součást stravy „Modré Zóny“ jíst maso ve velkém množství nedoporučujeme, ale je dobré uvědomit si, že malé množství může být pro vaše zdraví v pořádku.

RYBY VZÍT, NEBO NECHAT
V "Modrých Zónách" lidé konzumují ryby až třikrát týdně. Ale bohužel, dnešní ryby jsou tak kontaminovány pesticidy a dalšími chemickými látkami, že je spíše nedoporučujeme.

SNÍŽIT MLÉČNÉ VÝROBKY
Kravské mléko zřetelně nepatří do tohoto jídelníčku, takže doporučujeme se mu vyhnout. Pokud sýr musíte, zkuste porci o velikosti ledové kostky ovčího pecorina, nebo kozí feta sýr na dochucení potravin. Pokud jíte vejce, omezte je na 3 týdně.

DENNÍ DÁVKA FAZOLÍ
Jezte šálek fazolí denně. Rozvrhněte si jej přes snídani, oběd nebo večeři. Všechny fazole se počítají, včetně tofu. Obsahují vysoce kvalitní bílkoviny a vlákninu. Pokud si koupíte konzervované fazole, vyhněte se přidané soli, cukru a chemickým látkám.

SEKNĚTE S CUKR EM
Konzumovat pouze 28 gramů (7 čajových lžiček) přidaného cukru denně. Vyhraďte si sušenky, koláče a cukrovinky pro zvláštní příležitosti. Čtěte etikety a vyhýbejte se potravinám s více než 8 gramů cukru. Používejte med, jako sladidlo.

OŘECHY NA SVAČINU
Konzumujte hrst ořechů denně: mandle, pistácie, vlašské ořechy, lískové ořechy, slunečnicová semínka, dýňová semínka, para ořechy a arašídy. Vyzkoušejte různé druhy ořechů, aby vás neomrzely. Vyhněte se těm, které jsou potažené cukrem.

KYSELÝ CHLÉB
Jezte jen 100% celozrnné chleby, nebo autentický kváskový chléb vyrobený z živé kultury. Limit pro chleba jsou dva plátky denně. Vyberte si tortillu z celozrnné kukuřičné mouky, než tortillu z mouky. Vyhněte se bílému pečivo a wrapům.

Zdroj: //bluezones.com

Další články

Předčasný důchod 2017. Kdy můžete jít a kolik ukrojí z penze

Předčasný důchod 2017. Kdy můžete jít a kolik ukrojí z penze

Starobní důchod ČSSZ přizná tomu, kdo dosáhne důchodového věku a odpracuje dostatečný poč...více

Důchody a mýty: Kolik musí být odpracovaných let a co vše se započítává?

Důchody a mýty: Kolik musí být odpracovaných let a co vše se započítává?

„Zkušenosti pracovníků České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ) a okresních správ sociá...více

Když volá srdce o pomoc: 7 signálů, které raději nepřehlížejte!

Když volá srdce o pomoc: 7 signálů, které raději nepřehlížejte!

Základní poučka zní, že ne všechny srdeční potíže mají jednoznačné projevy. Dále platí, ž...více

Zvažujete odchod do důchodu?

Zvažujete odchod do důchodu?

Odejít do starobního důchodu je právo, nikoliv povinnost. V roce 2017 na něj vznikne náro...více

Nezabavitelnou část důchodu nelze postihnout exekucí

Nezabavitelnou část důchodu nelze postihnout exekucí

V polovině roku 2016 evidovala Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) asi 85.000 důch...více

Od ledna se zvýší důchody na průměrných 11 750 korun

Od ledna se zvýší důchody na průměrných 11 750 korun

Všechny druhy důchodů vyplácené z českého důchodového pojištění, které byly přiznány před...více

Přivýdělek v důchodu

Přivýdělek v důchodu

Senioři, kteří si v důchodu přivydělávají i podnikáním, mají nárok na vyšší důchod. Větši...více

Mapa umístění všech registrovaných zařízení

Mapa umístění všech registrovaných zařízení

V naší databázi máme již více jak 640 zařízení, které jsou připraveny vám poskytnou infor...více

Máme přes šest stovek registrací! Děkujeme!

Máme přes šest stovek registrací! Děkujeme!

Už více než šest set zařízení pro seniory z celé České republiky je zaregistrováno do dat...více

Senioři jsou častými oběťmi domácího násilí

Senioři jsou častými oběťmi domácího násilí

Jedním ze závažných problémů mezi osobami žijícími ve společné domácnosti je domácí násil...více

Chudoba hrozí především osamělým seniorkám

Chudoba hrozí především osamělým seniorkám

Nedávný výzkum Českého statistického úřadu ukázal, že téměř každý sedmý senior ve věku na...více

Důchody budou zvyšovány podle nových pravidel!

Důchody budou zvyšovány podle nových pravidel!

Vláda na návrh ministryně práce a sociálních věcí Michaely Marksové schvál...více